Tillsammans har de funderat på hur de kan testa exakt hur bra en snabbmatupplevelse kan bli. Länge. Men det har liksom aldrig känts bra nog. Vart ska de sätta ribban? Och ännu viktigare; hur skulle de kunna hålla den där höga nivån utan att det kostar som en lyxkrog? De drömde ju om att skapa världens bästa snabbmat - hamburgare i världsklass men tillgängliga för alla, inte gourmetburgare, höga som hus och dyra som rysk kaviar. Drömmen blev aldrig mer än just en dröm. Tills för ett litet tag sedan. Då träffade Johan och Ludvig - Erik och Oliver.
Erik Thulin och Oliver Hildebrandt hade två saker gemensamt med bröderna Jureskog: 1, De älskade hamburgare 2, De visste att en hamburgare måste kosta som en hamburgare, oavsett hur bra den är. Annars skulle de aldrig kunna konkurrera med jättarna, och därmed inte driva någon större förändring.
Det som verkade omöjligt för bröderna Jureskog kändes fullt möjligt för Erik och Oliver – att få ned prisnivån utan att tumma på ambitionsnivån. De fyra hamburgarfantasterna förstod snabbt att de tillsammans kompletterade varandra perfekt, och resten är inte bara historia – det är en framtid med en helt ny typ av snabbmatskedja.